Otevřeno Po, Stř a Pá do 18hodin. Út a Čtv do 20hodin. Sobota 9-11hodin

Patka rámu GH-009

Položka byla vyprodána…
Dostupnost Na dotaz
Možnosti doručení
Kód: 7009
290 Kč –3 % 281 Kč
Patka rámu GH-009
Patka rámu GH-009
Akce
290 Kč –3 %

Náhradní Alu patka / hák / koncovka rámu.
Porovnejte Vaši patku s fotkou a vyberte ten správný tvar.
Šrouby pro připevnění k rámu jsou součástí balení. 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

history1

 

V lednu 1899 založil ve Fröndenbergu (Německo) Wilhelm Feuerhake společnost známou jako "Wilhelm Feuerhake & Co.". Feuerhake zaměstnal 13 dělníků a 2 pracovníky do kanceláře a v pronajatých prostorách začal výrobou řetězů na kola. O dva roky později společnost postavila vlastní závod ve Fröndenbergu.

history3
Montáž pedálů ve Fröndenbergu (1914)

Díky neustále se zvyšujícímu obratu a celkové situaci na trhu aktivity společnosti rostly a vznikla potřeba lepších dodávek surového materiálu. Jednání se společností C.D. Wälzholz, dodavatelem ocele, vedly v červnu toku 1905 k založení "UNION Gesellschaft für Metallindustrie mbH" ve Fröndenbergu (Německo).

Koncem roku 1905 UNION® začal s výrobou pedálů na kola a zvýšil počet zaměstnanců na 210 dělníků a 15 kancelářských pracovníků. O další dva roky později začala společnost s vlastní výrobou drátů a niplů na kola.

V roce 1913 byla společnost UNION výrazný výrobce komponentů na kola. Koncem roku výsledky ukázaly, že bylo vyrobeno 43.700 kusů řetězů, 68.5 milionů drátů a niple a 387.000 párů pedálů. Počet zaměstnanců stoupl na celkových 535.

history2
The UNION továrna ve Fröndenbergu,
Ruhr (Německo) v roce 1920

V roce 1914 UNION® nastartoval výrobu předních a zadních nábojů. Po první světové válce pomohla velká poptávka po kolech růstu tohoto průmyslu. Od roku bylo ve Fröndenbergu 613 zaměstnanců a výrobní prostory začaly být příliš malé.

V roce 1921 započala výroba v továrně ve Werlu na 4.000 m2. V roce 1925 se rozšířila na 6.000 m2 a pracovalo zde 235 zaměstananců. Vyrábely se tam řidítka, brzdy a klikové mechanismy.

V roce 1927 se prostory společnosti UNION® ve Fröndenbergu rozšířily a v 1928 byla postavena nová hala pro výrobu pedálů. Počet zaměstnanců se rozrostl na téměř 1.200 pracovníků.

history4
Free-wheel coaster brake náboj 1921

V této expanzi měl důležitou roli Dr. Ing. Heinrich van de Loo, který začínal jako asistent v továrně na surový materiál a také v oddělení na výrobu drátu a niple. Po té se stal podnikovým ředitelem a později podílníkem ve společnosti. Vynalezl za studena tvářenou pedálovou osu.

Od roku 1936 byla kola velmi používána a prodeje rostly. Společnost UNION®se chopila příležitosti a využila své výhody a velmi investovala do výroby součástek na kola. Společnost koupila více pozemků a budov, aby navýšila své kapacity. V roce 1936 UNION® vynalezl také nový druh řetězu "NOVA", který měl pevnostní zatížení 1.000 kg na místo původních 750 kg.

history5
UNION® (1928)

Od roku 1937 pracovalo pro UNION ve Fröndenbergu 1.502 dělníků a 181 "bílých límečků". Společnost "UNION Metallgesellschaft mbH" se 30. září 1937 změnila na "UNION – Gesellschaft für Metallindustrie Sils, van de Loo u. Co., Fröndenberg/Ruhr".

V roce 1937 začaly být do pedálů montovány odrazky a to se pro trh s pedály stalo brzy velmi důležité. Společnost UNION koupila licenční práva na odrazky, ale nemohla odrazky vyrábět sama. Hledala proto dodavatele, kterého našla v Eisenach/Thüringen.

Firma "MELAS" vyráběla reflektory dobré kvality a brzy byl odsouhlasen odkup této firmy. Tento krok byl pro rozvoj společnosti UNION® velmi důležitý neboť MELAS měla dobrou pověst v odvětví světel a odrazek. Mohla tak začít výroba pedálů “TOLO” se skleněnou odrazkou.

history6
Lisovací stroje ve Fröndenbergu (1928) / Prezentace na zahraniční výstavě: Londýn, 1928

V letech 1938 - 1939 vyrobila společnost UNION® kolem 4 milionů řetězů, 230 milionů of drátů a niple, 4.1 milionu párů pedálů a 1.1 milionu nábojů. V té době pracovalo pro firmu kolem 1.750 zaměstnanců.

Během období let 1939 – 1945, za 2. světové války, nebyl takový odbyt jako v době míru.

history7
TOLO-pedál (1938) - UNION MTB-pedál (1988)

V roce 1948, po měnové reformě, bylo oživení v Německu stále více viditelné. Budova pro výrobu řetězů byla v listopadu 1948 přestavěna a také ostatní výroba se postupně obnovila. Právě v čas byla společnost UNIONpřipravena na první poválečný "boom" v odvětví výroby kol a součátek na ně. V roce 1948 se vyrobilo třikrát více než v roce předchozím.

Továrna ve Werlu začala s opětovnou výrobou nábojů a pedálů v roce 1954 a na konci roku zaměstnávala již 1.800 lidí.

history8
“BERKO” dynamo 1924

Jak ekonomika a průmysl v Neměcku postupně vzkvétal, UNION® musela myslet i na svou budoucnost. Vzhledem k tomu, že čím dál více byly důležité mopedy, motorky a následně i auta UNION® začal s vývojem a výrobou řetězů, pedálů a světel pro motocykly (jako doplněk k výrobě součástek pro kola).

V roce 1964 koupila společnost UNION® někdejší "BERKO" továrnu v Berlíně, což byl tradiční výrobce světel. V Berlíně tak začala výroba UNION® dynam. Prostory v Berlíně-Tegel pokrývaly 6.000 m2 a pracovalo zde 130 lidí. V roce 1988 UNION® Berlin dodal téměř 2 miliony kůsu dynama na kolo a více než 2.7 milionu světel.

Začínající nový životní styl a změny v myšlení směrem k fitness a myšlení na zdraví dávaly v 70-tých letech nový náboj odvětví výroby kol a součástek na ně. V souvislosti s tím byl konkrétně rok 1977 rekordní. Společnost UNION® ve svých třech závodech ve Fröndenbergu, Werlu a Berlíně s ohledem na to vyrobila v tomto roce více než 5 milionů řetězů, 11.5 milionů párů pedálů, 5.5 milionu nábojů, 277 milionu drátů a 4.4 milionu sad světel. Padesát procent produkce bylo na export.

history9
UNION dynamo “6701” (1967)

V roce 1979 rozšířila společnost UNION®svou působnost do Ameriky, aby se prosadila na tamním trhu. V Olney (Illinois) byl založen závod “UNION Fröndenberg USA” na výrobu pedálů a drátů.

V letech 1979 - 1980 postavila společnost UNION® nový závod na předměstí Fröndenbergu za účelem přestěhování se ze starých prostor, z centra města, které již byly malé a nevyhovující.

Začátkem 90-tých let UNION® založil nový závod v České republice. Později byla výroba z Fröndenbergu a také výroba pedálů a nábojů z Werlu přestěhována do České republiky.

history10
UNIONroller dynamo“8601” (1986)

Od roku 1995 patří značka UNION® společnosti MARWI® Group.

V současnosti MARWI® vyrábí a distribuuje po celém světě součástky na kola, jako jsou pedály, náboje, řetězy, nářadí, brzdové špalky, lanka, bowdeny, zámky, computery, bateriová a dynamová světla, stejně jako další jiné cyklosoučástky a p